Rattaretk ümber Võrtsjärve August 2020

Osaleja Ester Meerja kokkuvõte HikingEstonia esimesest rattaretkest: Võrtsjärv ei vaja ilmselt lähemat tutvustamist ning meil kaheksal jalgrattamatka huvilisel oli võimalus sõita augustikuu esimestel päevadel ümber järve. Reede õhtul kogunesime Veldemani puhkemajasse, kus ees ootas matkajuht Andrus koos lahke pererahva ja maitsva õhtusöögiga. Osa saime ka suurepärasest Lambi Reede vabaõhu kontserdist. Esimest laagriööd ilmestas täiskuu järve kohal ning imelised loodushääled telkide läheduses. Teise päeva hommikul olime valmis alustama järve põhjatipust oma rattaretke, sihtpunktiks oli jõuda õhtuks järve lõunatippu- Pikasillale. Sõitsime mööda rahulikke ja kõrvalisi külateid ning imetlesime kaunist Eestimaa loodust. Esimeseks pikemaks peatuspaigaks sai Mustla. Minu jalgratas aga oli juba Mustlasse jõudes veidi väsinud ning vajas rattakummi vahetust, mille kordategemiseks leidis Andrus suurepärase kohaliku rattamehaaniku. Keskpäeval jätkus veel uudistamist Mustla vaatamisväärsustega ning kohtumist ka Tarvastu kirikuõpetajaga, samuti käisime Tarvastu linnamäel. Päeva teisel poolel tegime peatuse järvekaldal, kus ujusime ning tegime tõelise ,,siesta“, mis oli kosutav nii vaimule kui kehale. Esimese päeva õhtuks jõudsimegi oma sihtpunkti. Õhtul saunatasime, ujusime ning valmistasime meie ,,peakoka“ Ülle näpunäidete järgi õhtusööki. Enne magamaminekut saime veel Andruse eestvedamisel seltskonnamängus ,,ajusid ragistada“ ja mõnusat koosolemist nautida. Kolmanda päeva hommik oli päikesepaisteline ning soe rattaretke alustamiseks. Lõunapaiku astusime kirikukellade saatel sisse Rõngu kirikusse, kus meid tuli tervitama kiriku kellamees Kalev, kes on olnud ka Eesti rekordimees kettaheites. Ta andis meile juhtnööre, kuidas saada ideaalne figuur hularõngaga ning soovitas meil kõigil ka kodus järgi proovida. Üllel tuli rõnga keerutamine juba suurepäraselt välja! Vaatamata ei jäänud ka Rõngu lossimägi, mille giidiks oli meile muhe kohalik vanahärra. Mööda sõites saime ka sisse astuda Rõngu pagariärisse, kus sai proovitud maitsvaid kooke ja saiakesi. Põikasime sisse ka Võrtsjärve kaldal olevas Järvemuuseumisse, mille põhieksponaadi moodustavad elusad eesti mageveekalad. mis asetsevad ligi kahekümnes akvaariumis. Tegime ka endale ühe mõnusa ,,olemise“ järvakaldal, ujusime ka ise, kui kalad vees. Veel enne põhjatippu tagasijõudmist uudistasime uut Rannu-Jõesuu silda ning Marneti eestvedamisel vaatasime silla vahetus läheduses olevat fotonäitust, mis asetses vaatetornis. Ja olimegi rõõmsalt jõudnud tagasi põjatippu, kus oli alanud meie eelmise päeva rattaretk, läbitud oli kahe päevaga 143 km. Andrus jagas meile pidulikult diplomeid ja kiidusõnu ning lõpukallid saatsid meid koduteele. Kogu jalgrattatamatk kulges väga mõnusalt, oli kultuuriliselt hariv ning andis Võrtsjärve äärsetest paikadest hea ülevaate. Matka seltskond oli väga lahe, saime juurde uusi kogemusi kui ka elamusi. Suured tänusõnad kuuluvad matkajuht Andrusele, kes oli selle rattareke eestvedajaks!

Vaata galeriid meie facebooki lehelt

LinkedIn

Submit To Receive Free Files!